Adventi adománygyűjtés - Díszítsük fel a mentők virtuális karácsonyfáját!

Segítek!

Hamarosan megszűnik az Ügyfélkapu - Íme a tudnivalók

Január 16-án megszűnik az Ügyfélkapu, tehát már csak pár nap maradt, hogy átváltsunk Ügyfélkapu+-ra, vagy letöltsük a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) mobilalkalmazását. Nem érdemes tovább halogatni az ügyintézést, sok bosszúságtól megkímélheti magát, aki a határidő előtt foglalkozik a kérdéssel.

Miért fontos ez a mentőknek?

A NAV statisztikái alapján az adófizető állampolgárok jelentős többsége a NAV eSZJA felületén ajánlja fel személyi jövedelemadója 1%-át, ahova legegyszerűbben Ügyfélkapun keresztül lehetett eddig belépni. Jelenleg csupán minden második ember rendelkezik adója 1%-áról. Szeretnénk, ha ez az arány idén nem csökkenne tovább, hiszen január 16. után továbbra is interneten keresztül lehet legegyszerűbben megtenni a felajánlásokat – amennyiben átvált az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP mobilalkalmazás használatára.

 

Mi az az Ügyfélkapu+?

Az Ügyfélkapu biztonságosabb, kétfaktoros azonosítással működő verziója. Nem elegendő tehát csupán a felhasználónév és a jelszó megadása, a belépéshez egy második azonosítás is szükséges. A kétfaktoros azonosításhoz hitelesítő alkalmazáshoz van szükség, amihez okostelefonnal vagy tablettel kell rendelkeznie. A jó hír, hogy internetes hitelesítő alkalmazást is használhat, ha nincsenek okoseszközei.

 

Nem elég az SMS-ben kapott kód?

Jelenleg csak hitelesítő alkalmazással használható az Ügyfélkapu+, a máshol használt azonosítási megoldások (pl. SMS-ben kód küldése) nem lehetséges.

 

Megszűnik a személyes ügyintézés?

Nem, ennek lehetősége továbbra is adott lesz a kormányablakoknál, azonban az otthoni ügyintézés kényelmesebb, kevésbé időigényes, sokkal rugalmasabb.

 

Hogyan igényeljem az Ügyfélkapu+-t?

  1. Nyissa meg az Ügyfélkaput. Kattintson a Bejelentkezés, majd az Ügyfélkapu gombra.
  2. Jelentkezzen be az Ügyfélkapu felhasználónevével és jelszavával.
  3. Bejelentkezés után kattintson az Ügyfélkapu+ igénylése gombra, majd a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra.
  4. A képernyőn megjelenik egy QR-kód. Nyissa meg az okostelefonjára vagy tabletjére telepített hitelesítő alkalmazást, és olvassa be a QR-kódot.
  5. Adja meg az Ügyfélkapu jelszavát és a hitelesítő alkalmazás által generált kódot.
  6. Kattintson a Tovább gombra, majd a Mentés gombra.
  7. Mentse el az űrlapon megjelenő törlőkódot, és kattintson a Befejezés gombra.

Fontos, hogy ezután már csak Ügyfélkapu+-szal tud majd bejelentkezni az állami weboldalakon és alkalmazásokban!

/Forrás: kau.gov.hu/

 

Milyen hitelesítő alkalmazást töltsek le?

Az Ügyfélkapu+ igénylése előtt a hivatalos ajánlások szerint Android eszközére a Google Authenticatort vagy a Microsoft Authenticatort, iOS eszközére a Microsoft Authenticatort érdemes letölteni.


Ha nincs okostelefonja vagy tabletje, a tájékoztatók szerint a TOTP.APP webes hitelesítő alkalmazást is használhatja.

/Forrás: kau.gov.hu/

 

Honnan tudom letölteni a DÁP mobilalkalmazást?

Okoseszközével az App Store-ból (iOS eszközök esetén, pl. iPhone) vagy a Google Play-ből (Android eszközök esetén, pl. Samsung, Xiaomi, Huawei) tölthető le az alkalmazás:

Minden további információ megtalálható a Digitális Állampolgárság Program weboldalán: https://dap.gov.hu/


Köszönjük, ha idén is gondol bajtársainkra adója 1%-ának felajánlásakor!