EN
DEU

Életmódtanácsok szívünk egészsége érdekében

Szívbarát étrend

Az ideális étrend sok teljes kiőrlésűgabonát, zöldséget, gyümölcsöt, halat, baromfihúst, sovány húsokat, valamint alacsony zsírtartalmú vagy zsírszegény tejterméket tartalmaz. Fontos a nátriumbevitelés az alkoholfogyasztás limitálása is. Köretként jól alkalmazhatók az egészséges, rostos élelmiszerek: bulgur, kuszkusz, csicseriborsó, durumtészta. Reggelire fogyaszthatunk zabkását, müzlit is.

Figyelni kell arra, hogy a koleszterinszintet csökkentsük. Az ártalmas LDL-koleszterin megemelkedett szintje nagy kockázati tényező. Rendszeresen ellenőriztessük koleszterinszintünket, és szükség esetén kezeltessük. A koleszterinszint életmódbeli változtatásokkal is befolyásolható. 

Diétával a cukorszintet is kontroll alatttarthatjuk. Ez nagyon fontos, mert sok szív- és érrendszeri betegség mögött kezeletlen vagy nem megfelelően kezelt cukorbetegség áll.

 

Elegendő testmozgás

A mindennapi testmozgás kiemelt fontosságú a szív- és érrendszer általános egészségének megőrzéséhez és a szívroham megelőzéséhez. Az amerikai Betegségellenőrzési és MegelőzésiKözpont (CDC) és az Amerikai SzívTársaság (AHA) hetente öt nap, naponta legalább 60 percnyi testmozgást javasol.Mindenképpen igyekezzünk valamilyen rendszeres sportot a mindennapjainkba vinni. Sok olyat is találunk, amelyek gyakorlása nem kerül egy vagyonba: torna, kocogás, jóga, tajcsi, kerékpározás. Ez az egészséges testsúly kialakításában és fenntartásában is fontos, ugyanis a túlsúly és az elhízás szintén fontos kockázati tényező a szívroham kialakulásában. A fogyás optimálisan a kalóriabevitel korlátozásával és a testmozgásfokozásával érhető el.

életmódtanácsok

Stressz és depresszió

Az, hogy milyen lelkiállapotban vagyunk,milyen érzelmekkel töltődünk fel, lényeges hatást gyakorolhatnak a testiegészségünkre. A jó szív- és érrendszeriegészség fenntartása és a szívroham megelőzése szempontjából alapvető, hogy csökkentsük a stresszt, a dühöt és a depressziót, amennyire csak lehetséges.

 

Vérnyomás

A magas vérnyomás a szívroham kiemelt kockázati tényezője. Amennyiben a magasvérnyomást közvetlenül megelőző állapotot vagy magas vérnyomást diagnosztizálnak, a vérnyomást gyógyszerekkel, életmódváltással szabályozni kell. Az orvos felírja a megfelelő gyógyszereket, és a vérnyomást rendszeres enellenőrizni kell.

 

Tilos adohányzás!

A dohányzás feladása életet menthet! A dohányzás a szívroham egyik fő kockázatitényezője. A dohányosok esetében a leszokás legalább ötven százalékkal csökkentheti a szívroham kockázatát. A leszokás azonban nagyon nehéz, ezért óriási támogatásra van szüksége annak, aki eldönti, hogy a cigarettázást abbahagyja.

(forrásanyag:medipress.hu, heart.org)

ADOMÁNYOZZON!
Fizetési tájékoztató
Vásárlási tájékoztató
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
Név:
E-mail:

Országos Mentőszolgálat Alapítvány 2013, created by Black IT & Creatree